redd's 2010.05.22. 19:58

Naplóm 2010.05.22.

 Ady Endre: Nem játszom tovább

 

Hunyok, de nem kell a hunyósdi,
Pedig érkeznek szép szavak.
Nem játszom tovább, bánom is én,
Hogy "föl", "csitt", "szabad", "nem szabad",
Bánom is én, bánom is én.

Nem akarom, amit akartam,
Nem akarom, aki akar
S a gyűlölőket bánom is én,
Engem most szent közöny takar,
Bánom is én, bánom is én.

Megistenűlök, magamért csak,
Vagy megdöglök csak magamért.
A többit pedig bánom is én,
A pénzt, a kedvet, a babért,
Bánom is én, bánom is én.

 

 

 

Napló

2010. május. 22.

 

Elegem van! Miért kell az embereknek áltatni engem? Nincs annyi becsület már, hogy a szemembe mondják az igazat? Nem vállalják a felelőséget a tetteikért? Azt hiszik, hogy bohócot lehet belőlem csinálni csupán azért, mert türelmes vagyok, mert többször is lehetőséget adok. Nem! Én is emberből vagyok, s elegem van abból, hogy mindig én hunyjak szemet minden felett.

Lehet, hogy túlságosan akartam a céljaimat, s túlságosan ragaszkodtam hozzájuk. Lehet, hogy ez volt a baj… De most elengedem őket. Nem akarok akarni, mert úgyis az lesz, aminek lennie kell. Viszont egy kicsit elegem lett az emberekből is, s békét szeretném, hogy hagyjanak nekem. Ki akarom kapcsolni az agyam, kívülről szemlélni a világot, s várni arra, hogy az Isten rendelkezzen velem.

Mostantól amit teszek, azt magamért teszem, s mert az Isten útját járom. Nem a mások szabályai szerint szeretnék élni, nem mások szolgája vagyok. Ha az élet s az én Uram úgy kívánja élek, s ha úgy, akkor halok. A többivel meg nem foglalkozom, hisz csak az időm rabolja, csak az energiáim fogynak. Nem a sok pénz, a siker s a győzelem a célom, hanem, hogy élhessek s ne egy cirkuszi bohóc legyek, akit az emberek kényük-kedvük szerint rángatnak s gúnyolnak.

Bánom is én, hogy mi lesz, de én befejeztem a játékot.

A bejegyzés trackback címe:

https://redds.blog.hu/api/trackback/id/tr562031093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása